Markarbete...

Har varit lite mkt i helgen, med lördagens dressyrtävling och söndagens kaninhoppning.
För er som är "oinvigda", en normal kaninhoppningstävling börjar vanligtvis runt 9-10 på morgonen och slutar nästan alltid typ 12 timmar senare. ;-P Därav avsätter man hela dagen till just kaninhoppning.

iallafall, Dumles dressyrtävling i lördags gick något fortare... Vid 10 i 9 anlände vi till kalix och strax före 11 var vi på rull därifrån.
Dumle och Rebecca gjorde en bra ritt, men han ville inte riktigt hålla galoppen den här gången. Travprogrammet var dock Azum! ;-D


På lördag kväll passade jag på att ta ett ridpass på Basseman. Eftersom vi haft hopptävlingar på Onsdagen så var jag hoppinspirerad, så jag raggade upp en av mina stallkompisar som har en ponny, och vi byggde fram lite småhinder för markarbete. 
Det gick jättebra, Basseman förvånar med sin taxeringsförmåga när det är relaterade avstånd på böjt spår, däremot behöver han läggas exakt rätt på enkelhinder på rakt spår där man har en längre galoppsträcka. Vi provade också att byta galopp över hinder, och även det behärskar han utan problem.
Lite pigg och på blev han också, men han var hela tiden reglerbar och lyssnade på mig. Ett mycket lyckat pass med andra ord! :-D

Hoppas kunna hitta nån som kan kika på oss genom en kamera, antingen på tisdag när vi rider eller någon annan dag... Det är jätteroligt att rida just nu, då jag verkar hittat "hem" på Bassens rygg, och jag hoppas att min braiga känsla även kan avspegla sig på foto!


Min fina Basseman!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Ikväll kommer en nyhet upp på bloggen, glöm inte att kika in ;)

2012-06-11 @ 17:30:14
URL: http://allroundhasten.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken fin header! :D

Söta hästar och kaniner ;D

Kika gärna in min blogg också (:

2012-06-11 @ 19:29:32
URL: http://mirakelponnys.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin header! Är det du som har gjort den

2012-06-11 @ 19:57:54
URL: http://elinotitan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0