Dagens!

Idag blev det ett oplanerat ridpass! For till stallet vid 3-tiden, kom just i tid för att hinna hjälpa personalen att ta in de sista hästarna. 
En av våra nyhästar, Billy, har ett sår som blivit infekterat och äckligt, så jag och Kajza gjorde rent och fixade upp honom. sen linade vi honom för att kolla om han var halt. han var ohalt, så Kicki tyckte jag skulel ta en liten ridtur på honom eftersom han inte hade gått på länge. Sagt och gjort. Billy är typ nästan 180 hög, så han kändes lite mäktig för lilla jag, 155 cm. Men en riktig hästmänniska är aldrig bangen, så det var bara att klättra(!!) upp och börja rida.
Och det var en mysig kille, lite vinglig, men annars inga problem. Skritade och travade fint, på tygeln, lite taskigt med svängningen kanske, men han var stoooor och jag är liiiten, så kom inte direkt åt honom med skänkeln som jag skulle ha velat. Galoppfattningarna var också struliga, men han är nog van att ha mer ryttare och mer ridning från ryggen. såhär första gången är man ju lite försiktig och vek. Dock tröck jag till han ordentligt en gång i galoppen för att han inte skulle bryta av, och då surade han mot skänkeln.
Men annars en snäll och go och fin kille, och ett jättebra pass som höjde mig idag.  Sen har jag och kajza pysslat med lite allmänt hästigt, ryckte Rabalders man och gjorde hårinpackning på Linas svans tex.
 
Sen var vi även och fixade Dumle + gjorde kväll i stallet. Hästarna ville in och stressade litegrann, trots att det inte var så sent. Men det är allt mycket kryp ute på kvällarna, så det var nog därför.
Dumle har varit dum igen, och slaktat sitt lila Fleecetäcke. *morr* han får inga fler täcken nu!
 
TUR att han är söt, lilla Dumle-bus! <3
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0