Fredag!

Vid halv 11 åkte jag till stallet för att rida Cappie. Första gången på 3 månader, hade liiite fjärilar i magen, men det gick bra. han är sommarslö så att det nästan stör, fick jobba mig gul och blå med benen för att få fram honom.
Vi hade sällskap med Kicki/Burre och Elina/zeph. Egentligen skulle vi bara rida skritt och lite trav, men blev en liten galopp också. I första galoppen hade jag burre framför och Zeph bakom, och då höll det på att bli sken, han skulle ifrån Zeph och ikapp Burre... I andra galoppen bytte vi konstellation, och Zeph gick först, sen burre och sist Cappie. Nu galopperade han lugnare och lyssnade mer på mig upp på ryggen. Burre hoppade och bockade, men det gjorde inte så mkt.
 
Det var dessutom rejält varmt, så vi hade 3 trötta och svettiga hästar med oss hem sen.
 
Bejbis! <3
 

Sen har vi kört en session toleransträning med Balsas idag också, kommer en bildbomb om det senare ikväll när jag hunnit ladda över bilderna i datorn. Idag var han med på noterna, men tuggig så det stör! varje gång man stannade honom nafsade han och höll på. Dumheter och Babyfasoner.
Efter träningen satte jag på honom en flughuva och släppte ut honom. Han har fortfarande ljusreaktion på vänster öga, så huvan är täckt med en handduk över vänster öga. innebär att den inte släpper igenom nåt ljus, men också att han inte ser ett skit med det ögat. Skiter han nog i, bara han får vara ute igen...<3
 
Som sagt, nyare Balsas-bilder kommer senare ikväll! :-D
 
min <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0