Helgen

Håhå jaja, slitig, men otroligt rolig helg! kaninhoppning på skördedagarna!
 
Fredagen inleddes med krok svår och krok elit samt höjdhopp elit. På lördagen hoppade vi lätt msv och svår krok x2 + höjd ej elit, och Söndag hade vi alla raka + längdhopp.
 
Monnie: Gick hur fint som helst, bra fart och rytm i kroken. vann båda klasserna där. På söndagens rakbana var han skeptisk och sen blev han trött, men det blev ändå en andraplats i cupen! Hoppade även längd, men rev ut sig på 2 meter.
Räven: Har ju inte tävlat på ett tag, så målet var att komma i mål egentligen. hon är rejält otränad. Dock verkar hon absolut inte ha ont, och hon gick på en del fel i kroken men kom i mål i båda. i raken hoppade hon riktigt fint, men blev såklart trött efter typ halva banan. fick hoppa 1 final, men gjorde det jättebra överlag! Hoppade längd också, men var trött och rev ut sig på 180.
Ubbah: Hon kan ju verkligen hoppa HUS om hon vill. och i kroken var hon riktigt på G, förutom i sista finalen där hon vägrade gå över starten ens. I raken gick hon också jättefint, men även hon blev trött. dock 1 andraplats(5 sek efter monnie) i krok elit och en fjärdeplats i den andra. även en placering i elit rak, men minns inte riktigt vilken.
Kyra: hoppade med Engla, och hon är nog mest otränad av dem alla. Fejkbrunstade i 3 klasser av 4...
Joker: Fick typ en placering i varje klass, blev svårklassad i rakbana, och en andraplats i cupen. Hoppade även längd ej elit och tog sista pinnen till elit!
Misan: Mycket korrigeringar och slarvfel i kroken, i raken blev det mest slarv i första klassen. I andra verkade hon fatta galoppen, och gjorde 2 jättesnabba nollade lopp utan korrigering. Första pinnen! :-D
Malte: Nu går han verkligen från klarhet till klarhet. Tog pinne i båda lätt krokklasserna, minst 1 nollat lopp per bana och blev MSV. I rak blev han uppklassad redan i första klassen, men hoppade andra för cupen. och Malte VANN lättcupen! Ett bra avslut på lätt-karriären. :-D
 
Cendo var med på prova på-hoppning på lördagen, och han var sååå glad och duktig. Han gillar ju att hoppa och umgås med alla människor!
 
Ubbah hoppar!
 

På lördag kväll var vi några kaninhoppare som var till stallet och red också. det var kul, jag red förstås min Basseman, och han var lite seg men ändå fin som vanligt. red inte ett så hårt pass.
När vi var klara med ridningen och allt sånt och hade pussat hästarna godnatt och bara skulle byta kläder gick plötsligt brandlarmet! Shit, vi hade 4 minuter på oss att ringa nån och säga att det inte brann! Brandbilen hann komma, med blåljus och allt, och full med brandmän redo att göra en insats. tror faktiskt att de blev lite besvikna att det var ett falsklarm...
 
<3
 
Idag är det Måndag, jag är gode mör i hela kroppen, huvudet känns mosigt efter som jag klev upp klockan 5 imorse och var och jobbade 2.45 timmar. Inte direkt det optimala efter 3 dagars kaninhoppning.
Just nu är jag dessutom lite deppig, det KAN höra ihop med vädret/hösten eller nåt liknande, men jag känenr mig sur och tvär och ledsen, och tyvärr verkar det som att det går ut över alla andra...:-(
Nå, nu är jag ledig tills på fredag, imorron blir det SOVMORRON, och på onsdag taggar jag för dressyrträning med min fina häst! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0