massa ridning!

Idag var jag ledig och då har jag passat på att vara en aktiv hästmänniska!
Imorse tog jag min lilla ponny och gick till grannen(läs - längre upp en bit längs vägen). tränsade den andra lilla ponnyn, och så for vi ut. Tove med min Dumle och Jag med Toves Bertie. Vi körde lite intervaller i skogen, mkt trav med skrittpauser. Upp på stora slingan(som inte alls ser ut som jag minns den) och körde lite galoppintervaller med skrittpauser. sen ner, hoppade lite bank och vattengrav. Travade upp för klätterbacken så hästarna fick ta i! trötta ryttare och hästar kom hem efter c:a 2 timmar i vår vackra sommarskog.
 
Sen har jag ridit dressyrlektion. Ett lugnare pass, men märks att man inte är så jätteigång. Balsas håller vi ju på att rida igång nu efter ögonskadan, så idag fick jag äran att rida en ponny. Uriel, fuxfärgad D-ponny. Idag hade hon lite dålig bjudning, var lite oärlig samt lite ormig. men ändå trevlig, hon var väl typ i samma form som jag. sommarslö och lite otränad?
 
Uriel när hon kom till oss.
 
Det var ett roligt pass iaf. Jag har ju den här terminen gått över och rida för min gamla instruktör som jag red för sista året med Cipo. Åse, och hon är jättebra på alla sätt och vis. Bra på att förklara, pedagogisk, och tar det för vad det är för dagen. meningen är ju att det ska vara jag och Balsas på de här lektionerna, och det blir det väl nästa gång?
Efter dressyrträningen är jag alldeles mör i mitt vänstra knä(fast det har varit lite si och så hela sommaren typ) samt att jag har västa skavsåren på mina sittben...:-( Kom även på mig själv med att sitta och rida på svanskotan idag, hur det nu gick till. Komemr vara rätt mör i kroppen imorron har jag en känsla av...
 
Nu ska jag sova iaf, imorron är det arbetsdag igen, och på freag ska jag rida på Cazphian och Balsas, samt att vi ska köra lite toleransträning med Bassen.
 
Lovely! <3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0