Så var det Måndag igen!

Ett plus med dagen är att skolorna börjar, GRATTIS alla barn, nu slipper ni att göra INGET! :-D
 
Började dagen med en pytte-pytte sovmorron, sen iväg på jobbet. Jobbade till 12, sen fick jag stressa hem, för jag skulle till stallet och rida.
 
Vi red ut, jag på cappie och Kicki på Burre. red till bränslanbanan, och det var första gången för Cappie där. När man rider direkt-vägen dit så måste man passera under en skylt, det är som en stor port fast utan dörrar. Den tyckte Cazphian var det läskigaste som fanns. Tvekade en stund, men gick sedan igenom.
Så red vi runt en sväng på bränslanbanan, läbbiga skuggor, monster och spöken i skogen, men han höll sig i skinnet och lyssnade på mig bra. Skrittade rätt mkt så han fick vänja sig, och tog sedan lite trav. För dagen var han ändå lite seg, han svarade inte riktigt framåt + att när han såg nåt läbbigt stannade han.
Avslutade med korta galoppsträckor på banan, fattade, red fram och bröt av i god tid innan det kom nåt läbbigt.
och innan vi gick hem fick jag honom att skritta över 2 bommar på marken. låååång tvekan innan han faktiskt bara klev över dem som vilken häst som helst. Tok-Pelle! ;-P
 
Fin Cappie-bäbis!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0