Dagens Ridpass!

Red igenom Bertie idag igen. Sist jag red bockade och krummade han ju c:a 40 ggr under hela passet... Idag försökte han, men gav upp rätt fort. jag tror att det kan bero på att man kommer åt honom,, det blir jobbigt och han protesterar. Dock var han riktigt fin idag, skötte sig alldeles utmärkt, och var lugn även i traven där han annars kan bli lite lätt trippig.
 
Fin. <3
 
Hans lilla matte hade varit ut på en lättare sväng på fredagen efter att jag ridit sist, och då hade han skött sig mycket bra.
Imorron blir det att rida honom igen, och samtidigt som jag gör det ska hans lilla matte få provsitta Dumle.
 
Dumle har ju förresten gått barnridning hela helgen, och uppfört sig så bra så, förutom att han blivit lite leds och rastlös på slutet av dagarna. men annars, inga problme. var det väl ingen som trodde heller...
Idag har vi storstädat Dumlegubbens lilla box också, fint blev det!
 
Emmy och Dumle på väg till barnridningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0