Klubbmästerskap 30/6 - 1/7

Japp, kaninhoppning i helgen. Yäy! Tyvärr råkade det spöregna på lördagen... Otippat va? Vi hade dock lite förberedelse på det, och hade med ett partytävlt, så man inte skulel bli alltför sjöblöt... tyvärr råkade vinden få tag  tältet och mosa det mot släpet precis innan tävlingen skulle börja, så det var inte till nå stor hjälp inte... Tur att man hade en back-up i form av en presenning storlek större. kaninerna fick då plats under den.
 
Iaf, mina kaniner var inte på humör för att hoppa elit. Eller, Ubbah kanske. Inte Monnie, han kom inte ens i mål i första, så jag strök. Jag FATTAR att han inte ville hoppa. Ubbah däremot var på riktigt bra hopphumör, trots att hon blev BLÖT!
 
Krokbana på lördag:

Joker debuterade krok msv. hoppade fint, bjöd på framåt, men hade fortfarande inte kommit på att hindrena är längre. Fin iaf. Deltog bara i första kroken.

Misan var galen igen, och jag trodde det berodde på regnbyxorna... Men hoppar fint, även om hon virrar och irrar och far runt. Hoppade bara första klassen.

Malte hoppade faktiskt, även om han rev en hel del. Inge klättra på hindrena här inte. han fick hoppa båda klasserna pga att han behöver den träningen.
 
Söndagen inleddes med kvavt väder och en massa moln. Yr.no hade lovat att min bästis solen skulle kika fram under dagen, men det gjorde den minsann inte...:-(
 
Raka banor idag. Ubbah var fortfarande tokfin, hoppar jättefint, men har inte riktigt kondis för att gå 2 klasser och hoppa final i båda. trots det gjorde hon 4 kanonfina lopp.
Monnie strulade och korrade. vet inte om det var pga att han blev störd av nåt eller om det var nåt annat. iaf fler fel i korr än i bana, och det suger ju lite ibland...
 
Joker hoppade som en kanon, NU hade poletten trillat ner att hindrena var längre. han visade kapacitet! 0 fel i bana och 1 i korr i första klassen, sen försvann mycket energi och han fick med sig 4 fel i finalen. i andra klassen gick han på 3+3. Joker fick även debutera längdhopp, och trots att han var TRÖTT hoppade han 160 i sista och fick pinne. rev sen ut sig på 180, men jag tror han kan hoppa längre.
 
Jag hade tagit av mig regnbyxorna, så Misan var riktigt trevlig. inte lika irrig och virrig, utan hade bara bra fart och bröt inte ut så mkt. Dock föll det liiite för många bommar idag.
 
Malte överraskade, han gick på 1 fel i första klassen och fick sen hoppa om. 1 fel till tror jag bestämt att han drog med sig, men 2 fel är inte dåligt för att vara en liten Malte som för en månad sen klättrade ovanpå hindrena. I andra klassen gick han på 0+1, och jag trodde inte det skulle räcka, men han fick en pinne!!!
 
Och som som jag inte var nöjd med mina kaniner före, så fick Ubbah en 2.a plats i KM-rak bana, Monnie en tredjeplats i samma cup, och Malte kom 3.a i minimästaren. Hur kul var inte det??? :-D
 
taggad på kaninhoppning, synd att jag nu jobbar 2 helger på raken...
 
Joker hoppar över vattengraven, vet inte om han hoppat sånt förut, men han verkar då fatta hur det går till iaf. ;-D
 

Kommentarer
Postat av: Hanne

Det verkar ju ascooolt, kul att det gick så bra .d kan du inte berätta lite mer om hur det går till osv?

Svar: det kommer ett inlägg om kaninhoppning. :-D
Touii

2012-07-08 @ 01:33:06
URL: http://hannemattsson.blogg.se
Postat av: Linnea

Haha! Där är ju flugornas poolparty ;-P
Fyfan va vidrigt det var, får rysningar i kroppen av att tänka på det...

Svar: typ.. fast vi ska vara glada att det "bara" var flygmyror, hade inte vart så jävla kul om det varit typ myggor, knott eller nåt annat som bits... det enda de här gjorde var juh barn... :-S
Touii

2012-07-18 @ 21:06:10
URL: http://svartkanin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0