Tjolahopp!

Ogillar att uppdateringen sker med typ 5 dagars mellanrum, men har man massor att göra både hemma och på jobbet får oviktigare saker stå tillbaka.
 
Idag var jag iaf ledig, så jag tog sovmorron. och på nåt konstigt sätt verkar vädret ha kommit på att det är sommar, för solen har schteeekt hela dagen. jag låg c:a 2 timmar ute, nu är jag heeelt röd... 
Sen har jag även varit till hästarna idag, Dumle och hans kompisar tog vi in och pussade på, och ridskolehästarna fick en genomgång, nytt vatten och tillsyn.. alla utom tjurponnyn Boss, som är vildhäst. han vara vägrar beblanda sig med tvåbenta just nu. Normalt mao. ;-P Någon som däremot är skitlätt att se till, smörja och klia, det är min älskade lilla Basseman. När man kommer in i hagen går han på en - Ja, just det går PÅ en! - sen blir man inte av med honom så lätt. Det är en dålig ovana att han kommer och ställer sig så nära en att man nästan åker omkull. Har sett att han även gör så på de andra hästarna, och åker på lite däng. kan han gott ha, han behöver lära sig beté sig lite tkr jag. Men oj, så mysigt han tycker att det är när man kliar och smörjer och pysslar med honom. Fina hjärtat mitt. Kajza hade fotat nå bilder, men jag vet inte när jag kanske får ta del av dem...
 
Så har jag även haft kaninerna ute några timmar idag. inte när det va som varmast, men framemot kvällen. Joker är verkligen KUNG i hagen, och alla tjejjerna är HANS! Misan verkar dock vara favoriten, de hänger skitmycket tillsammans.
Kai är piggare och börjar komam tillbaka igen. Efter att ha konsulterat "Syster Ullis" och lyssnat på hjärta och lungor, kollat på honom ur alla vinklar och vrår, samt gått igenom hur det varit under förra året kom vi fram till att jag skulle prova avmaska. och det verkar ha gjort susen. Han har kommit igång med att öta lite hö igen, ochigår gjorde han ett glädjeskutt i hagen. Sprang med honom i sele idag, och han sprang på helt självmant. dock blev han trött fort, men har han haft parasiter i lungorna så är det rätt förståeligt att han behöver mer återhämtning och lite försiktig träning. Ett plus är också att han efteråt slängde sig över matskålen, han har inte alls haft bra aptit de senaste veckorna. Håller tummarna för att det fortsätter åt det här hållet nu!

Imorron är jag ledig igen, då blir det städdag i lilla stallet och stallhäng med alla där. Det har man saknat lite. På torsdag ska jag rida Bertie igen, och det ska bli spännande att se vad som hänt sen dess.
 
En annan rolig grej är att jag from idag "är med kamera" igen. Min första kamera som jag lånade av storebror, har efter lite lagning och doningar hittat tillbaka till sävast. Så förhoppningsvis blir det fler bilder här på bloggen snart, måste bara fixa ett nytt CF-kort då det gamla är trasigt.
 
Gammal bild, jag vet...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0