Torsdag!

Upp upp och iväg...
Nu på förmiddagen drog jag iväg till klubben för att rida Bertie. Är ju som sagt ett par veckor sen nu, och han har rundat på sig riktigt fint. tyvärr har han också fått nåt knepigt i huvudet, och kan inte riktigt uppföra sig med sin lilla matte. Och det tog mig inte lång tid att få känna på det heller. När saker och ting inte riktigt passar så blir han lite sur, och byter gärna lite galopp, gör små bakutsparkar och skjuter lite rygg. Inget jättestort, men för mig som ju dels är lite längre, och dels inte har någon ridkondis kvar blev det ett jättejobb, och jag blev alldeles slut. ;-P Men roligt var det, och han är så mycket starkare överlag än sist jag satt på.
 
Sen gör ju Dumle debut som barnridningsponny idag, och dagen till ära har han fått låna ridklubbens pyttelilla westernsadel. utifall att han inte skulle tycka det var ok, så har ju barnen lite mer att hålla sig i med den. och hur jäkla söt blev han inte?
 
Han ser ut som en riktig liten cowboyhäst! Tror bestämt att vi kanske måste investera i en sån här liten sötnos istället för en dressyrsadel??? ;-P
 
Nu ikväll blir det jobb för heeeela slanten! ;-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0