Designen...

...Är bytt igen... den andra var så grov och konstig... det här blev mycket bättre! Själv hatar jag att läsa bloggar där man överjobbar dsignen och byter hela tiden, så den här får vara kvar ett tag.

Tänkte lite snabbt berätta om vad som visas däruppe. Längst till höger är en bild på världens härligaste D-ponny, som tyvärr inte ville vara Ridskolahäst på Bodens Ridklubb, men som jag ändå fick 2 härliga underbara år med. Han går nu som tävlingsponny i södra sverige och tävlar högre klasser med framgång! Baloo-B heter han.

Den hoppande kaninen bredvid är mitt alldeles egna lilla Monster. 4 kg tung, kvick som en vessla och med huggtänder som kan knäcka ben. Typ. Han kan vara arg som ett bi, eller gullig som kaniner ska vara...sss... Stjärnans S Ch Voodoo heter han, kallad Monnie till vardags. 3 championtitlar och 1 cert kvar till en fjärde och sista.

Så har vi Pluto. Ett av ridskolans små stjärnskott som jag får äran att rida och utbilda, och som jag haft och kommer ha mycket kul med. En egen presentation om honom kommer.

Sen är det Kai. Monnies son med samma sprudlande energi och kraftfullhet... fast Kai är godheten själv förstås. Chance Chanel är hela tävlingsnamnet.

Så är det en bild på Pluto igen, en härlig sommarbild från våran allra första badutflykt ihop. strax efter att den bilden är tagen dök han bokstavligt talat ner under vattnet. Ponnyskrutt! <3

Till sist, den hoppande ponnyn: En av mina favoritponnyer på Ridskolan. En C-ponnydam som heter Chira. En jäkel på att hoppa... När hon vill alltså. fux och sto brukar betyda mycket temperament... och det har Chira. Vill hon inte så vill hon inte.
Chira och jag har varit polare sen hon flyttade in på ridskolan som 5-åring, vilket börjar närma sig 11 år nu. Förra sommaren drabbades hon dock av fång, men är nu friskförklarad, och såklart har jag fått den stora äran att börja rida henne igen. KUL! Bilden är dock tagen förra vintern/våren före hon blev sjuk, och det är jag som rider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0