Fredag!

Ännu en hektisk dag på planeten jorden, i staden Boden... ;-P Idag var dagen D, då vi skulle he iväg våra älskade ridskolehästar till sitt bete... I andra änden av stan. En dryg tur, slitigt både för ben och rumpor. ;-P 15 hästar och 15 ryttare hade vi med oss från ridklubben, och målet var att ha lika många när vi var framme. 
En sån tripp är alltid en nervpers innan det är gjort, för med 15 ekipage genom halva stan kan i princip vad som helst hända. Speciellt som vi hade med oss 2 osäkra kort, som inte riktigt gillar resten av flocken, samt 2 individer som man inte har en aning om hur de reagerar i stor grupp eller i trafiken. Balsas är en av dem som vi inte visste...
 
Dock gick allt över förväntan, hästarna skötte sig sååå bra, och det gjorde såklart ryttarna också. Basse och jag fick gå som ekipage nummer 2. Vi hade gammelstoet Charmonix framför oss, och hetsm****t Genua bakom. Chammo tvekade titt som tätt och stannade eller skyggade så Basse fick tvärnita för att inte gå på henne, och Genua gick lite och tröck bakifrån... I slutet av ridturen när Chamonix stannade och inte ville gå gick Balsas helt soika förbi henne och tog täten. Cool kille, och det hade vi INTE förväntat oss... Min fina!!!
<3

1 timma och 45 minuter tog ridturen, jag har ont på utsidan av knäna, höfterna och i baken. MEN, nu är hästarna på sin "semesterort" och får en MYCKET VÄL förtjänt Semester! Innebär också att sommarkänslan infinner sig i mig.
jag har varit dit ikväll och fyllt på vatten samt kikat hur de ser ut, och de är liiite besvärade av myggen, men annars är det bara bra.
 
Kaninhoppningstävling imorron, Klubbmästerskap. Kai är på bättringsvägen, betydligt piggare och äter bra, men inte helt ok tyvärr, så han får stå över. med mig tar jag: Monnie, Ubbah, Joker, Misan och Malte. och som vanligt, i år, när vi har kaninhoppning har det utlovats spöregn imorron. :-(


Min fina Kyra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Fin blogg! diggar verkligen headern :D

Svar: tack så mkt.
Touii

2012-07-03 @ 22:15:25
URL: http://orustryttarna.blogg.se
Postat av: Tilda

Riktigt fin blogg! Och väldigt snygg header. Coolt med kaninerna som hoppar, eller tänkt att de vill hoppa endå xD

2012-07-06 @ 00:04:49
URL: http://tildazblogg.blogg.se
Postat av: Tilda

Riktigt fin blogg! :) gillar hedern.
Vill också ha en kanin och lära den hoppa så högt!

Svar: Det som är så bra med kaniner, det är ju att man aldrig riktigt behöver "lära" den hoppa.. de är ju hoppande djur och gör det naturligt. det vi faktiskt lär dem är att hoppa över det som står i vägen för dem...;-P
Touii

2012-07-06 @ 00:05:31
URL: http://tildazblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0