Håhå jaja.

Häst heeela dagen... typ iaf.

Imorse åkte jag till Ridklubben för att longera och rida på Basseman. Vilket inte gick, för efter några varv i lina var han lika stenhalt som förra veckan. *ledsen Hedda* iallafall så kom vi fram till att det ev kanske blir en liten hovböld, så han fick äntligen gå ut i sin grönhage, och så kikar vi igen imorron.

Blev inget spring i hagen, han ville äta Grääääs. 

 

Sen rushade jag upp till Lilla stallet, för vi skulle släppa de hästarna på gräs för första gången. Vi började att släppa Cazphian, Burre, Fia och Dumle, och de sprang som bara den... Dumle kutade skitfort och var i täten nästan hela tiden. Sen lyckades Burre driva Fia från resten av flocken, så Cappie och Dumle fick pola ett tag. Cappie var jätteintresserad av den lilla ponnyn. 

Sen fick även Zephyrita och Tjalle komma ut, Tjalle marjkerade direkt att "här blir det inget spring", och ställde sig och käkade gräs. Zeph sökte upp sin ohängde son(Cappie) och beslöt att bli hans skugga under resten av dagen. De kom galopeprande mot oss publiken en gång, helt i synk, och de var så j**la lika! 

 

För en stund sen kom jag hem, har bla varit och hjälpt dem lasta Gromit som skulle på bete, men också varit hos en tjej som fått hem en ny ponny prov, som jag lovat provrida åt dem. En trevlig liten B-ponny, lite tagen och så efter en lång resa, men ändå fin. den gick i skritt, trav och galopp utan större problem, var dock väääldigt stel, men det är ok med tanke på att den inte varit i stan så många dagar.

 

Igår var jag på kaninhoppningstävling med mina underbara långöron, men om det kommer i ett eget inlägg. Imorron bitti släpper jag ut hästarna, sen har jag inte mkt planerat förrän på kvällen då vi ska hämta några hundra kg hö...

 

Dumle + Zeph i bakgrunden.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0