Kaninhoppning!!!

Idag har jag varit i Österjörn och tävlat med mina små <3 långöron. Det var den årliga midnattsolscupen som gick av stapeln, och den har jag inte missat hittills, men i år kunde jag tyvärr bara åka en dag...:-(
det kändes också att det är längesen jag tävlade, både på kaninerna och i kroppen(jag kommer ha ont imorron).

Här kommer lite resultat:

Kai var först ut. han gillade inte riktigt konceptet att komma från sin torra bur i varma bilen och ut på en plaskvåt gräsmatta i regnet... Hoppade sisådär på framhoppningen, inte alls min vanliga fina kille med vilja och beslutsamhet. Väl inne på banan hoppade han hinder nr 1 och 2, och styrde sen mot hinder nr 9. Kom jag på för sent, eftersom jag inte gått banan, så det blev ett "ryck tillbaka i kopplet" så han inte skulle hoppa det... och sen ville inte Kai nå mer. Jag förstår honom.

Monnie var taggad till tusen, var dock lite kär i början. men när han väl kom igång hoppade han som bara den. det var dock inte en "Monnie-bana", dvs lite knepiga och tajta svängar, + ett ensamt plank i en liten uppförsbacke... där blev det först 2 korrigeringar, och sen backade han av, och fortsatte backa de följande 2 hindrena. Så avslutade han med en liten pet-rivning på sista hindret och en tredje korr, så 5 fel totalt. Gör inget, han kändes som han ska, bara lite ofokuserad.

Misan har ju varit tyst här hemma, sedan sist hon tävlade. Idag var hon tyst fram tills vi kom in på banan, då hon tjöt och grymtade som vanligt, det är så PINSAMT! men hon bara låter, inga utfall eller brunst eller så. 3 fel tror jag bestämt hon gick på, lite virrig eftersom det var krok, men sprang på och sökte hinder själv. Väl tillbaka i buren igen blev hon tyst. ;-P

Malte var dagens överraskning. Han har tävlat c:a 10 ggr nu, och mest krupit/försökt smita undan hoppningen. Idag Hoppade han faktiskt, med luft emellan. ganska fina språng också, och han hade faktiskt koll på hur hindrena såg ut. 4 fel, men stooora framsteg!

Joker var pigg och glad, och han är ju så lätt att föra. var med och stötta där det behövs, annars bara häng på! han söker ju hinder själv och vet precis hur han ska hoppa. 0+1, tyvärr ett pet på ett långt hinder i finalen, men 2 jättefina, roliga lopp!

Jag är lite trött efter all resa, och den långa dagen, men taggad på kaninhoppning igen! :-D Om vi nu bara kunde få sommar, så vi slapp detta j***a regnande...:-(


Min fina Monnie på midnattsolscupen 2009. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0