Lördag...

En lång dag blev det idag. uppe tidigt imorse, åkte till klubben för att hjälpa till att lasta en häst som skulle iväg på bete. Så hem för att vända till stan med morsan igen. Imorron är det kaninhoppningstävling, och jag fixar maten. -Tjing, måste handla.

 

Sen ringde min kompis, dotterns kanin hade fallit och skadat sig, så då fick "Akut-Hedda" rycka ut och plåstra om lite...

 

Sen fick Akut-Hedda rycka ut till ridklubben också och fånga ridklubbens ponny som promt skulle IN. Bara det att han inte fattade/ville det själv. Det tog en dryg stund, men till slut var det gjort.

 

Sen ikväll har jag fått hjälp av Julia att ta in hästarna och göra kväll i lilla stallet samt motionera den lilla ponnyn. Dumle och Julia har ridit ett hoppass på bränslan, och även lill-killen var tagen av värmen gick det bra.

 

Nu tar jag igen mig de sista minutrarna innan sängen hägrar. upp och göra stallet imorron bitti, sen spenderas dagen i sunderbyn med världens bästa kaninhoppningsklubb! :-D

 

Sävast lillasyster kanin "Ubbah"

 

 


Kommentarer
Postat av: art by Lisa Lans

gud så söt bild!

Svar: det är Ubbah när hon var bebis.;-P
Touii

2012-06-18 @ 22:38:04
URL: http://Lans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0