Presentation

Som start på den här nya bloggen kommer här en kortare presentation av mig.
Hedda heter jag, vid årets slut är jag 26 år gammal, och jag bor i vackra, härliga, kalla Norrbotten. Kärt barn har många namn, och jag kallar mig själv för Djurmänniska, Naturmänniska, kaninfreak, Hästgalning. Bla.

Jag är stolt ägare till 9 små långörade vänner, samt fodervärd åt en underbar. Kaninhoppning började jag med 1998, men tävlade för första gången år 2000. Därefter har det rullat på, och jag är medlem i Norrbottens Kaninhoppare, en klubb ansluten till Sveriges kaninhoppares Riksförbund.

Jag är också delägare i världens sötaste, vackraste, gulligaste och behagligaste ponnykorsning. Dumle heter han, född 2007. Jag och mina 2 systrar har tillsammans köpt honom, och utbildat honom i ridningen och framför vagn. Än är det arbetet inte klart på långa vägar, men han artar sig mycket bra, lill-skrutten och är redan populär och älskad av många.

Jag är aktiv medlem i Bodens ridklubb, har 3 lektioner varje torsdag kväll med underbara ponnyer och härliga elever. Mycket av ridskolans vara och ära bryr mitt huvud, och det kommer att märkas bland mina inlägg här. Jag älskar mina jobbarkompisar ponnyerna, och alla de fyrbenta på klubben som ger mig sinnesro och min dagliga dos häst varje dag! för ridskolans räkning jobbar jag mycket ideellt, lite allt-i-allo sådär.

Förutom allt mitt djurande och hästande är jag en mycket lat och sävlig människa. Jag tycker om att sova, glo på såpor(jag äääälskar gamla svenska klassiker, men också sånt som gick "när jag var liten") och bara ta igen mig. Jag har nog lite livsnjutare i mig ändå. ;-P

har ni frågor eller funderingar, skicka en kommentar, eller släng iväg ett mail. jag lovar att jag inte bits. ;-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0