Ridit idag!!!

Idag har jag ridit Balsas! Han har ju varit mer eller mindre halt i nästan 3 veckor nu, men i tisdags konstaterade vi att han är hältfri. Orsaken till hältan tros vara att han tappat en sko, och sen trampat på nåt hårt, typ en sten. Ingen hovböld, men enligt hovis troligen ett hematom, dvs blödning i sulan.

Igår red jenny honom, och hon hade ett kanonpass, och idag var det min tur. Tyvärr var det lite fel tid på dagen, ridläger med mycket som hände i krokarna, så han var spänd och ofokuserad typ heeela passet. När någon snörde upp en dörr bakom honom så han blev lite på tårna beslöt jag att ge upp.. red c:a 30 minuter + linade 15 före. Dock var det roligt att få känan lite på honom igen. Imorron bitti blir det ett sista ridpass på fm, och sen ska Basseman på semester. Jag ska själv rida honom genom stan till vårat nya sommarbete!

Åhh, vad skönt med sommar! Synd bara att Alla hästar har semester.. Nå, inte Dumle då, men han underhålls ju av barnen...;-P


Dumle på bete...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0