Tisdag!

Imorse var jag uppe med tuppen och släppte ut alla 6 hästar i lilla stallet. gromit for ju på bete igår, så det är bara 6 <3 hemma nu... Jag gillar stallet på morgonen, för det är oftast lugnt och skönt och man kan göra saker i sin takt... dessutom har jag jourat på ridklubben en herrans massa år, och det är sån jäkla skillnad! SÅ mkt lättare hos oss... Speciellt imorse, då hästarna skulle ut på grönt. Bara ge dem kraft, fylla vatten, vänta tills de ätit färdigt, släppa ut dem och till sist sopa gången. klart på 30  minuter trots att jag var helt själv.
Hästarna var dessutom inte så himla på när de skulle ut... ingen som sprang, förutom Dumle som jag släppte sist, och han skulle till sin Fia längst bort i hagen...

Sen åkte jag hem, och sov en stund till. tyvärr alldeles för länge, rätt typiskt när det gäller mig. ;-P

Vid 3 åkte jag tillbaka till stallet, bytte kläder och mockade och begav mig iväg för att rida den lilla vita som jag red igår. Idag testade vi en sväng i skogen i alla gångarter, träffa en travare, kolla på moped och cykel.
Inga problem! ;-P Avslutade med ett litet pass på banan, och han var betydligt bättre idag än igår, inte lika stel och frågade lite mer "vad vill du att jag ska göra?"
Lite bilder från gårdagen:






En trevlig kille som ni ser.

Nu ikväll har Julia varit här, och vi har släppt ut kaninerna och tittat på film. Kaninerna (honorna + joker) sover ute inatt, i stora grönhagen. De trivs bra ihop, med undantag för några agrrosar, som bara får vara ute när vi håller koll. Dock ingen av mina...*hehe*

Imorgon har jag bara en sak planerad, jag har kväll i stallet. Får se vart vinden bär eljest...



Kommentarer
Postat av: Selina

Super fin headder! Kolla gärna in min frågestund..
http://selinafredin.blogg.se/2012/june/fragestund.html Kram!

2012-06-20 @ 09:35:24
URL: http://selinafredin.blogg.se
Postat av: Nova

Vad har du för hage? :) kompostgaller eller? (:

Svar: japp, kompostgaller som står på kortsida, så det är höga galler... jättestor hage, så de har ordentligt med plats och kan komma undan från varann om det behövs...
Touii

2012-06-20 @ 12:50:47
URL: http://hoppakanin.blogg.se
Postat av: celise

hahahah, nää faktiskt inte! ;)) han rulla sig bara ;D

2012-06-20 @ 18:56:28
URL: http://syskonryttare.blogg.se
Postat av: matilda

fin häst!

Svar: ja, en riktigt trevlig kille. :-)
Touii

2012-06-21 @ 17:09:39
URL: http://skogsrusset.blogg.se
Postat av: Elina

Härligt med hästar som man inte ser ut som en liten plutt på eller hur?? ;P

Svar: joo, men också roligt att rida nåt "litet" som är lite utbildat...;-P
Touii

2012-06-23 @ 12:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0