Dagens Ridpass! Hoppträning...

Jess! Idag fick jag rida hoppträning, för min favorittränare(har dock flera st favvisar, och det är juh bra!), på min fina Basseman. :-D Många moment blev det, men inte så höga hinder.(skönt) har ju hoppat balsas väldigt lite än så länge, så det blev mkt "känna sig för" idag.
Han var relativt pigg från början. Bra trav, bra galoppfattningar. Vi började hoppa fram på en liten bock med markbom framför och bakom, därefter böjt spår till ett litet kryss, som senare blev ett räcke, och så tills sit en oxer. därefter gjorde vi samma sak, fast baklänges, dvs oxer - bock m markbommar. Sen hoppade vi en enkel linje räcke-räcke, och skulle få in 5 galoppsprång mellan. Sen hoppade vi böjd linje igen, räcke - ny oxer.
Därefter la vi ihop alltihop och red allt framlänges och baklänges etc. Ha inte riktigt klart för mig hur banan gick exakt, men hoppade den gjorde jag iaf. ;-P Blev på slutet totalt 12 moment, och det riktigt snurrade i huvudet på både ryttare och häst. 
 
Till en början var Balsas bra med i matchen. Förut har jag måstat rida framåt som en tok, nu kunde jag bara sitta och hålla jämnt och låta honom jobba sig över hindrena och bara följa. Så fin var han, tills vi gjorde en bana av det. Då hade han hunnit bli rejält trött, och jag hade svårt att hålla galoppen, och det blev konstiga språng, jag hittade inte riktigt rätt timing att trycka på så det blev lite på-av hela tiden etc. Men men, det handlar ju om styrka, och jag är ändå supernöjd med dagens prestation. Han hoppade då allt jag styrde på, han tog rätt galopp, och det var riktigt riktigt roligt! :-D
 
Min älskade häst! <3
 

Kommentarer
Postat av: Tussie & London - ridsport och foto

Söt häst (;

2012-10-13 @ 21:25:29
URL: http://londonryttaren.se
Postat av: Fanny ♥

Vilken fin bild :)

2012-10-14 @ 13:46:05
URL: http://barbacka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0