SM och lite annat!

Japp, i helgen var jag i Umeå på svenska mästerskapen i kaninhoppning. En helg man alltid längtar till, taggar inför,  och det är alltid då jag är som mest nervös. Hade 4 kaniner till start i bana, i ordningen: Kyra, Räven, Ubbah och Monnie. Har inte koll på vad kaninerna gick på just nu, antal fel etc.
 
Kyra är ju rätt ny i eliten, eller hon har varit elitklassad ett tag, men inte tävlat så mkt. Hon gick ändå rätt bra, var väl inte jättefokuserad i omgång 1, men kom i mål och fick hoppa en andra omgång. Hon förvånade litegrann på längden, hon brukar inte klara maxade elithinder, men hon bara flög!
Räven var skitspänd, hade jättedålig rytm och jättedåligt flyt. Mina nerver påverkar henne jättemycket, men jag KAN inte hjälpa det! Även Räven kom igenom 2 omgångar, med tyvärr för mkt fel för en final.
Ubbah var lite småsur i buren, fick jobba lite för att få på selen. sen ville hon nog brunsta lite, men som tur var lyckades jag hålla henne på benen. ;-P hon kom i mål i båda första omgångarna, och fick hoppa en final. Gjorde dessutom sitt bästa lopp i finalen. 
Monnie var på, och hoppade jättefint, men tappade lite go och bjudning på hindrena till sista omgången. han fäller ju rätt mkt nu och har så gjort ett par veckor, så det är inte konstigt om han blev lite slut. Han kom till final faktiskt, och slutade på totalt 19:e plats. Fin kille! Hans bästa lopp var dock hans första, innan han blev så ruskigt trött. ;-P
 
Räven, ubbah och Monnie hoppade även höjdhopp. Räven och Ubbah rev ut sig på 70 cm; Monnie rev ut sig på 80 cm(tror jag det var) men satsade hela tiden och gjorde jättefina försök.
 
en kort uppdatering, jag vet, men det blir så när man inte har det färskt i minnet.
 
en fin bild på Räven från helgens tävling iaf. ;-P Fin! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0