Dagens.

Idag blev det inte som planerat... for till stallet vid 13-tiden, gav hästarna mat och fixade dumles mat + boxen. sen vid 14 kom Emmy, och vi tog ut lilla D i skogen och fotade några fina höstbilder. Bilderna finns publicerade i Dumles dagbok.
 
vid 15 tog jag min sadel och knatade iväg till Tove och Bertie. De använder ju samma sadel till båda sina ponnysar, och när då bägge ska ridas samtidigt behöver vi trixa lite. Så idag red jag Bertan med Dumles nysadel, och det gick toppen toppen, tror han gillade den lika mkt som Dumle. Har då aldrig ridit ett bättre pass på Bertie iaf. han var lugn och lyhörd, mjuk i allt förutom när man tog i vänster tygel, för där är han så fruktansvärt stel.
Jobbade mkt på volten, bytte varv ofta, ställa, böja igenom, många galoppfattningar och jobba i galoppen. för första gången fick jag en BRA vänstergalopp där ponnyn dessutom sökte sig framåt neråt och inte "röck" i vänstertygeln. Jättehärlig känsla hade jag idag.
 
Sen var hela jag slut, så åkte hem och åt middag. Blev ingen skogstur med Dumle då min kropp inte orkade med det, men tog ut honom på volten och linade honom när vi hade tagit in alla hästarna. jättefin och pigg kille som var lyhörd för linföraren. jobbade ett bra tag, och han tog galopp på varje galopp-kommando, och gjorde fina fattningar och avbrott. en riktig guldklimp var han idag.
 
snart ska jag gå ut och mata ninerna och fixa inför imorron. sista tävlingen innan SM. Imorron tävlar jag med Monnie, Kyra, Räven, Ubbah och Joker!
 
Kyra som bebis. <3
 

Kommentarer
Postat av: Emmy =)

vars tävlar ni??

Svar: I sunderbyn. ;-P
Touii

2012-09-22 @ 22:17:48
URL: http://meeforyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0