ofrivillig avsittning...

sådärja, då var knät kraschat på riktigt! Red ut på Bassen med kajza och Genua nu ikväll. först när vi kommit en bit in på vägen som leder mot tunneln så hoppade Balsas rakt upp i luften och satte sig på rumpan i diket, varav jag valde att hoppa av. efter mkt om och men tog jag mig upp igen, och han gjorde ett sånt språng till, men den här gången satt jag var och han skärpte sig. Vi red runt på åttan 2 varv, och han var pigg och på, men inte FÖR på.
 
På vägen hem sen, på samma ställe typ, kom det travare till höger och en bil till vänster. varav Bassen for i luften ORDENTLIGT och slog bakut och jag bara flööööög som en vante. Slog i rumpan/svanskotan/höften och armbågen samt vred knät ordentligt. Pallade inte att ta mig upp igen, så jag fick gå. och när vi kom upp till ridklubben var det folk i paddocken. Bassen reste sig och jag tappade tygeln. och han sprang in i stallet. jag var typ livrädd att det skulle vara fullt med barn där som han skulle springa över, men som tur var var det typ tomt...:-S
 
Han verkar då oskadd, min lilla prins, och jag lever också, och det är väl det viktigaste? upptäckte dessutom att någon vänt hans foderkort, så han har käkat nåt kg havre de senaste dagarna... undra på att han var pigg och på. dessutom är det kanske en halv evighet sen han var ut i skogen sist, först hade han ju boxvila, och sen har vi väntat på att effekten av medicinen ska gå ur.
 
Min prins!
 

Jaja, det är sånt som händer ibland. Hoppas bara att kroppen fortfarande är brukbar imorron, för då ska jag ju jobba...
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0