Tjolahopp.

Idag är det Fredag, och jag har typ sovit hela dagen. Egentligen skulle jag ha jobbat, men med krycorna och knäet är jag totalt värdelös på mitt jobb, så jag är sjukskriven.
Igår hade jag mina ridlektioner, 1 skolridning, 1 teoripass och ett markarbetspass med ponnygrupperna, samt skolridning med min vuxengrupp. Det va jätteroligt, speciellt hoppningen. Hade bara 3 elever, så vi hann hoppa det vi skulle, och ponnysarna skötte sig super! :-D
 
Idag har jag dock varit hos min pownie, och eftersom jag inte är i skick art rida så har jag linat honom. Är ett tag sen jag gjorde det, och man märker verkligen att det händer saker. han har haft sjukt svårt att galoppera i vänster galopp, och att hålla galoppen öht längre än 1 varv. Men idag har han galopperat på, flera varv i bra tempo, mycket frustningar, och jättefin. och vänstergaloppen var typ bäst av allt, nu verkar det vara höger galopp som han har svårt med...? När det nu hände. iallafall blev det ett BRA pass för Dumle idag, och imorron har han hästvakt. Då blir det förhoppningsvis ett lugnt pass i skogen i skritt och lite trav. :-D
 
Imorron är det kaninhoppningstävling, inte heller är jag i skick att föra mina egna kaniner. Jäkla skit. Nåja, jag kommer att vara parkerad vid domarbordet, och vi har liiite tidsnöd eftersom vi är ett par som måste åka framemot 3-tiden, så vi kör dubbla banor. Jag tar med mig Monnie, Räven, Ubbah och kyra, men som sagt komemr jag inte att hoppa med dem själv.
Och imorron kväll har vi kurs för stallvärdinnorna och hjälpinstruktörerna. 
 
Wall Flower, som numera återfått sina änglavingar. <3
 



Kommentarer
Postat av: Linnea

När verkar Kai vara fit for fight igen? :)

Svar: jag vet inte riktigt, svårt att avgöra hur han är NU pga att han är helt totalt galen och bara pissar vilt omkring sig. ;-P Men han har varit ute i hagen och skuttat, och jag har inte sett några nysningar... ska prova skutta lite till veckan och se. :-)
Touii

2012-09-07 @ 22:10:38
URL: http://svartkanin.blogg.se
Postat av: bakfickeryttarna

Ta sista chansen att ställa frågor på frågestunden. Alla som kommenterar minst 3 frågor får en länk och alla får en kommentar på sin blogg, TA CHANSEN! http://bakfickeryttarna.blogg.se/2012/september/fragestund.html#comment

Kram

2012-09-07 @ 23:07:55
URL: http://bakfickeryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0