Presentation, Apache!

Min nya häst heter alltså Apache, och hon är ett sto född 2003. Hon är en korsningshäst, hennes mamma är ett varmblod vid namn Eline Gaxe, hennes pappa en Tinker som heter Setanta.
Apache är inte så stor, c:a 157 cm i manken, men det känns som ännu mer häst när man rider. Hon är jättesnäll i all hantering, men man behöver ofta påminna henne om vem som bestämmer, då hon har mycket egna tankar och idéer om livet.
 
Hon är jätterolig att rida, tar (nästan) allt jobb på allvar och VILL göra rätt. Men kan ha mycket åsikter även där. Kan testa litegrann, såsom stanna, sparka bakut, vägra gå åt ett visst håll etc. Går att övertala, beroende på hur mkt tid man har. Kan vara lite småtittig i skogen, men hetsar inte upp sig eller så.
Jag har ju bara haft henne i snart 3 veckor, men jag trivs mycket bra med henne och hon verkar ha bott in sig i sin nya miljö hos oss i lilla stallet.
Apaches favoritjobb är hoppning. Det går knappast att rida dressyr på en ridbana med hinder, för hon vill och vill och vill...
Apache kallas för Apan av mina stallkompisar(och av mig också), dels för att de ville göra sig roliga, men också för att just det namnet på nåt sätt passar henne. Hon liksom pratar med alla sina 4 ben
 
Min plan med Apache är att ha kul, och inte i förväg bestämma vad/om vi komemr ägna våran tid ihop till. Tävling, träning eller bara motionsridning för att vi har kul ihop? Who knows... Under hösten kommer vi ju förstås att fortsätta lära känna varann, träna hoppning och dressyr en dag varannan vecka. Utöver det blir det massor av skogsturer och stallmys!
 
Apan med sin nya favvokompis: Dumle!
 
Bild från provridningen. (Redan då var jag helt förälskad!)
 
Hoppas att ni fått många frågor besvarade. Om inte, så får ni fråga på, så ska jag försöka svara så gott det går!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0