Tisdag!

Ojdå, blev visst en lucka igen.
Söndagens ridpass kan man säga mkt om, men jag begränsar mig till att säga att hon verkligen kräver sin ryttare. mycket hoppa runt och stöka och böka, men gick också riktigt bra emellanåt. Tack Lisa, för hjälpen! :-D
Vill tillägga också att jag fick ge mig lite i fighten om vi skulle upp till ridklubben eller ej. Hon tvärnitade och vägrade gå framåt, så vi "kompromissade"...
- jag hoppade av och ledde henne upp till klubben...
 
Igår vilade tösen då hon hade nästan kört totalslut på sin matte.
 
Idag däremot har vi ridit våran första dressyrlektion, och damen gick som en klocka. Hade gjort några mindre justeringar i utrustningen, och helt plötsligt slutade hon stå emot och började ist fråga: "är det här rätt", "vad vill du göra nu" etc. Hade en sån bra känsla idag, så ni skulle bara veta!!!
Hade också förutsett ännu en fight på vägen till lektionen, och utrustat mig med ett spö. Efter en mindre "övertalningskampanj" var vi på plats i god tid innan lektionens början!
 
Det tar sig, sa mordbrännaren! Och idag är hon helt klart värt allt stök och bök som varit hittills... Lilla hjärtat mitt!
 

Ons och Tors planerar jag att rida lite lugnare i skog och mark, på Fredag ska Malin rida igen, och i helgen någon gång blir det ett pass markarbete!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0