Söndag idag!

Och återigen en hel dag med slit och släp! Fast jag erkänner att jag tycker att det är roligt, även om jag trivs allra bäst på ett annat ställe... men det här som jag är och jobbar på nu är helt ok.
 
Jag kollade på Ponnyakuten för ett tag sen, och jag slutar aldrig att förvånas hur mkt man förmänskligar djuren! Alltså, det är en HÄST, ett DJUR, de går INTE och tänker ut hur/var/när de ska "jävlas" med människor, utan de följer sina instinkter. Och min personliga åsikt är att du som hästägare(ja, hästmänniskor i allmänhet) ska vara så pass påläst att du vet vad det innebär att vara häst, hur den reagerar och hur den KAN reagera och VARFÖR.
De djur vi har i fångenskap, de har sina instinkter kvar, de är bara något mer dämpade än djuren i vilt tillstånd.
 
Jaja, mycket kan sägas i ämnet, och min hjärna är lite för trött för tillfället...
 
 
Tjingeling på en stund! ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0