Hej å hå!

Nu har det gått ett tag sen jag bloggade sist. Har mycket just nu som händer you know...
 
Igår hände det myckewt. Apan och jag gjorde debut på dressyrbanorna. Anmälde och blev reserv till våra hemmatävlingar i dressyr för typ en månad sen, och trodde inte jag skulle få vara med, men tji fick jag! 

Vi har tränat som attan inför tävlingen, mycket krut har lagts på dressyren de senaste 2 veckorna. Och vi har ju turen att ha BÄSTA dressyrinstruktören Åse som kan ställa upp och coacha! Annars hade jag nog inte haft lika roligt, och blivit så inspirerad som jag faktiskt blev! och ett plus är att fast det var tävling igår så blir det dressyrträning idag! Längtar, det är KUL med dressyr!
 
lera i hagarna nu...
 
Apan har en jävlighets-period just nu. Stannar i skogen och går inte fram, och är lite allmänt istadig. Någon säger att hon har ont, någon föreslår brunst. Jag tar till mig och funderar hit och dit om alla råd och tips jag får, och jag tänker såhär: I ridhuset, oavsett det är dressyr eller hoppning går hon superbra just nu. Villig och ambitiös what so ever. ute stannar hon på vissa ställen och bara står. Fån-glor ut i skogen/fram mot vägen. Det är blött i princip överallt, och så fort det blänker på backen skyggar eller tvärnitar hon. Dessutom råbrunstig.
jag väljer därför just nu att avvakta, och jobba vidare. När jag inte får fram henne i skogen sitter jag av och går en bit fram och sitter sen upp igen. då går det.(typ 2 ställen det händer i dagsläget.) Igår började jag även ge henne munkpeppar i fodret. det är ju en hormonstabiliserande ört som funkar jättebra på mina brunstiga kaniner, så provar på Hästan också. Så får vi se om det blir någon förändring.
Idag kom också Apans nya sadel på posten, ska hämta ut den så fort någon av päronen kommer hem.
 
Vi har också tyvärr förlorat världens bästa kompis jag och Apan. Celise kommer inte längre att rida henne, Tyvärr. Jättesynd, eftersom både jag och Apan trivdes toppen med henne, så vi får bara tacka för det jobb och den tid hon lagt ner. Tusen tack min vän! <3
så vi måste söka oss en ny kompis. Där är det helt och hållet Apan som bestämmer, det MÅSTE vara en ryttare som hon trivs med och som kan rida henne. Kommer Iaf en tjej och provrider nu på Torsdag, och sen ytterligare en tjej nästa vecka. Håller tummarna för att någon av dem passar, för det är tjejjer som jag känner till!
 
Blev ett längre inlägg nu. Kommer även mer senare ikväll. Film från Dressyrdebuten bla! 
Härligt vårväder just nu! Och Apan är kär i Gromit! ;-)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0