Lördag!

Solen skiner, det är varmt och härligt vårväder. Som gjort för en härlig skogstur! Vilket alla andra säkert gör idag, men inte jag/vi. :-(
Handen gör fortfarande ont, så fort jag inte har den lindad. Inte hela tiden, men när jag rör tummen, lyfter tyngre saker samt ordentligt jävla ont när jag böjer i handleden, speciellt när den böjs bakåt... Hade nog kanske behövt röntga den, men INTE på en helg... jag klarar mig tills på måndag.
 
Under tiden behöver jag ju då, som ni förstår, någon som motionerar mitt fina sto. Och som tur är så har jag det! Igår var en kompis till mig och provred, hon har haft häst förut, och vi har umgåtts mycket i stallet under åren. Det är också hos henne som Gromit och Apan ska gå på bete i sommar.
Funklade jättebra, Apan verkade trivas, och Elin verkade gilla Apan. och för mig känns det också skitbra, en vuxen människa som vet vad hon håller på med, och som kan rida och förstår hästar. Kan det bli bättre? (Jo, Celise var en klippa, för de egenskaperna kan man inte hitta hos vilken hästtjej som helst, och jag tror att Apan passar bäst till sånna ryttare som gillar när det händer saker hela tiden! Och sånna ryttare växer absolut inte på träd.)
 
Självklart fick Elin provrida och provhoppa med damen. Tog en liten film, här ser ni den:
 
Jag tyckter det ser bra ut. Apan är ju lite på, längesen det stod hoppning på schemat nu... och Elin har visserligen inte ridit på c:a 2 år, men det är ju som att cykla! och Apan kommer få henne i trim på ett nafs! :-D
 
Elin rider även ikväll, och ev ska jag longera Apan imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0