Måndag!

Och en ny vecka.
Igår kväll satt jag på Akuten i c:a 6,5 timma. Handen röntgad och gipsad. Stark misstanke om en spricka i båtbenet. Syntes inte på röntgen, men behöver inte alltid göra det tydligen...

Känns iaf bra med gips, för handleden hålls stilla, och det var det största problemet förut...
Men det är jävligt klumpigt, och till en början är man ju otroligt handikappad! Hoppas jag vänjer mig fort så jag kan röra mig mer obehindrat...
 
Var och gav hästarna middag, och då konstruerade jag en egen "outfit" till gipset:
En plasthandske med avklippta fingrar för att skydda mot väta, och sen en vanlig avklippt strumpa för att skydda mot smuts. Dock rök plasthandsken rätt fort, eftersom det blev lite kondens i den och gipset blev mjukare där det är som tunnast. Men strumpan ska jag använda, ger ju iaf lite skydd...
 
Sjukskriven 3 veckor, kan inte göra i princip nå just nu. Längtar efter att rida...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0