Morgonstund har guld i mun...

...Tänkte jag INTE när klockan ringde kl 6 imorse. men, hästarna vill ut, och då är det bara masa sig upp...
 
Kostas hade en släng kolik igår kväll, men nu på morgon var han pigg, sur och hungrig. Precis som det ska vara! ;-)
Elin mötte upp i stallet och hjälpte mig med det jag inte kan själv + snöra ut hästarna.
 
Dagens ridpass blev i ridhuset. Elin och Apan fick rida ett mellanhårt dressyrpass, medans jag stod på backen. Apan skötte sig bra, förutom att hon hela tiden med flit försöker få Elin ur balans så hon slipper jobba. ;-) Mycket stel i höger idag, men på slutet släppte det! Hon har ju gått i skogen lör och mån , och så bara en liten prommis på söndagen, så jag kan tänka mig att hon var lite stel pga det.
Iallafall var Elin nöjd med dagens pass och så verkade även Apan. Idag var hon så lugn och fin i stallet, kanske munkpepparn som börjar ge verkan? Iaf, stod hon lugnt och fint och myste medans vi gjorde iordning henne.
 
 
 
Imorgon tänkte jag testa och kolla om jag är ridbar. Dels behöver vi sätta lite fart med Lilja, men dessutom så är det hoppträning på söndag, och den vill jag absolut inte missa! Så håll en tumme är ni snälla.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0