Tävlingshelg!

I Helgen har vi anordnat DM i hästhoppning på klubben, så det är vad jag gjort hela helgen. Typ. Jag har ju "min plats" som ansvarig i sekretariatet. Passar mig bra, lagom chill, näst intill tråkigt ibland... men det är roligt också, speciellt när man kommer på nåt nytt som man inte kommit på förut. ;-)
 
Har också hunnit med 2 fina ridpass med min älskade häst. Elina har jobbat med mig i sekretariatet, och när tävlingsdagarna varit slut har vi dragit till stallet och ridit. Apan var inte alls lika pigg och på igår, och vi kom till lite arbete. Jag har hittat nya knappar, ev fanns de inte förut? Hur som helst är hon betydligt rakare nu, man kan ställa både höger och vänster utan att ena sidan av hästen "försvinner".
Har ju betslat om också, och Apan verkar gilla det nya bettet jättemycket! Nu ska jag bara "få råd" med nytt träns också, så kanske det blir ännu bättre!
Hon står emot litegrann fortfarande, när nåt är "läskigt/spännande", men står inte och bara dumglor eller stannar och backar. Hon verkar mycket nöjd med att få börja jobba igen! <3
 
<3 Mitt!

 

Kommentarer
Postat av: Tilda

Sv: Åh, tack! :)

Gud vad söt, har det hänt något med henne?

2014-08-18 @ 08:40:26
URL: http://tildaomalin.blogg.se
Postat av: Tilda

Sv: Ja..usch. Jag har oxå haft massa sånt med min förra ponny!

Svar: Första gången A är skadad öht, och "min första" skadade häst. Har dock erfarenhet av ledskador, då jag jobbat på en ridskola, och då hade som uppgift att ta hand om veterinärbesök etc. Allt blir mycket lättare när man vet på ett ungefär hur skadan yttrar sig, vars den sitter och vad som ev kan vara orsak.Har dessutom en grym veterinär, litar 110% på hennes omdöme. + Att vi kan föra bra diskussioner. :-)
Touii

2014-08-18 @ 22:22:49
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0