Update!

Och nu är det mycket igen! Mycket som händer på jobbet, mycket som händer i stallet. Jag har svårt att hinna och orka med allt. Då är det bloggen som får stå tillbaka.
Ska ge er en snabb update!
 
Vi fortsätter träna på, förra veckan hade vi dressyrträning, gick lite sådär. Hästan blir spänd och lite stressad, men mer och mer får jag igenom det jag vill. Framstegen finns där fortfarande, men de är inte lika stora som de varit tidigare.
I helgen hopptränade vi för Jane. Hästan var klockren på hinder, hon är så himla fin, rolig och underbar att hoppa med! Lördagen mycket travhoppning, något som Hästan inte klarade för 6 månader sen... Söndag banhoppning, och egentligen genrep. Den 2/3 gör vi ju debut på tävlingsbanorna, och jag kunde inte haft en bättre känsla i söndags!
Nu på lördag får Apan också tillfället att träna sig lite på miljön på tävlingsplats. Celise ska rida henne på Pay and Jump, de hoppar 80 cm. Själv jobbar jag, så tyvärr kan jag inte vara där och se.
 
Har också haft ut en equiterapeut som har gått igenom henne, och precis som jag troddde var hon mycket spänd och lite hakad uppe i ländryggen. Kommer av att hon är/har länge varit sned. Det är till viss del åtgärdat, men kommer behöva gås igenom några gånger till.
Apan när hon fick akupunktur!
 
Sen står ju SM med kaninerna för dörren. den 8-9/3 bär det av. Igår gick anmälningstiden ut, och jag har anmält Ubbah(som nu är helt återställd efter katastrofförlossningen) Joker (som är i bra form, men den behöver toppas lite) och Malte(Som tog sista pinnen till elit förra helgen i västerbotten!). Ett gäng som nog inte kommer stå längst upp på pallen, men som jag ändå tror inte blir sämst.(hihi) Huvudsaken är att vi har kul!
 
Svaren från frågestunden kommer ikväll.

och till sist, så landade lite av Hästans nya outfit i brevlådan idag! Ny padd till dressyrsadeln, nytt pannband, en förbygel med martingal istället för martingalen hon har(som jag konstant fastnar i) och ett schabrak med apans namn broderat på!
New in!
Pannbandet är samma som hon redan har, men typ alla stenar har lossnat. jag har fått tipset att lacka det med nagellack, så det ska jag definitivt prova!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0