Allt är lätt när poletten väl trillat ner!

Usch, nästan äckligt hur fin Hästan var på gårdagens ridpass.
Jag tog mig i kragen och red ett PLANERAT ridpass i ridhuset. Planen var att jobba igenom henne ordentligt i båda galopperna. Vilket egentligen inte hade behövts, för inledningsvis var hon redan kanonfin.
Red lite voltarbete i trav, med mycket övergångar mellan skritt och trav. Jobbade lite sidvärts längs medellinjen.(Tack för speglar på kortsidorna i gamla RH!!!) Hon var jättefin, lydig och arbetsvillig. 
I galoppen sen började jag med att jobba henne på volt, red framåt så hon skulle få komma igång. Därefter tog jag ihop galoppen lite och minskade volen i båda galopperna. Sen jobbade vi efter långsidorna i galopp, och då mest i vänster galopp. Lite samlad öppna, rida framåt, lite mer öppna och sen avbrott. Lite sånt jobb även i höger, men det är i vänster hon behöver det mest. Funkade tokbra, hon väntade på varje kommando, var lugn och lätt.
Red sen lite bakdelsvändningar på volten, och avslutade varje vändning med en galoppfattning. Hon taggade upp lite, vill gärna förekomma mig när hon blir ivrig. En skrittpaus, och sen på't igen.
 
Seriöst, igår hade jag kunnat rida nästan hur länge som helst. Passet blev runt 50 minuter långt, och Hästan var trött, men NÖJD efteråt! <3
 
Allt är lätt när poletten väl trillat ner! Gammal bild!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0