Apache: juli-dec

Ojojoj. Sååå mycket som har hänt under de 5 månader jag ägt min underbara, fina Hästa!

När "smekmånaden" var över, och hennes rätta jag kom fram var hon inte rolig. Vi bråkade konstant över nån veckas tid, hon testade gränserna hela tiden. Allt från att stanna och vägra gå när jag red, till att dra iväg/försöka springa över mig när jag ledde henne.
Usch, då ångrade jag mitt köp MYCKET!

Men det gick över, till sist accepterade hon mig som ledare. Som en utandning, helt underbart när vi började jobba tillsammans istället för emot varann.
Hon kan fortfarande ifrågasätta, men efter lite lätt tjafs är det alltid jag som får sista ordet.

Ridningen då? Jo, vi har jobbat ihop oss, så vi har ett fungerande signalsystem, och därmed blev ridningen så himla kul!
Hon gillar ju att jobba, och man känner hur nöjd hon blir när hon får bekräftelse på att hon gör RÄTT!

Under 2014 ska vi fortsätta jobba med styrkan hennes, nu när hon har en bra grundkondition och är ridbar på riktigt!







Min Älskade Hästa!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0