Fortfarande Tisdag!

Och nu är allt gjort, som jag hade på agendan. Imorse var ju hovis ut och fixade nya fötter till Apan. Hon har ju varit lite knackig, speciellt igår. Mest troligt har det varit skorna som bråkat, för det har gått alldeles för lång tid sen sist!
Nu är det iaf gjort, och vid nästa skoning är det näst intill dags att plocka av dem inför sommaren! :-D
 
Nu i em/kväll har jag varit till stallet och ridit och fixat upp henne. Pigg och fräsch var hon, och dessutom snorpigg. Oväntat? Nej, hade blivit direkt orolig om hon inte hade haft en raket mellan bakbenen! 
En lagom tur i skritt och trav blev det idag. Hon har ju stått mindre än en vecka, så imorron blir det lite mer gjort på ridturen. 
Sen passade jag på att tvätta upp hennes skitiga ben och svans. Egentligen hade jag velat tvätta upp hela Hästan, men det är inte så klokt med tanke på alla minusgrader ute. -23 för att vara exakt. Avslutade stalldagen med att mocka hagen. Har lite kvar på veckans To-Do-In-The-Stable-Lista, såsom persedelvård och frisering av Hästan, men har ju helgen ledig också!
 
Snart är jag på väg i säng. Tidigt upp och släppa ut hästisarna imorron bitti! :-)
 
Vacker!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0