Helgen 18-19/1

Hej hopp!
Kylan har slagit sina klor i norrbotten och Boden! På fredagens ridtur var det runt 20 minus. På Lördag em/kväll skönk temperaturen ner mot 30-strecket, och där har det stannat... Inte kul å vara ute och på språng då inte.

iallafall så har vi hopptränat för jane i helgen! Åh SHIT, vilken fin häst jag har!!! För det första så har vi utvecklats så pass mycket och "ridit ihop oss" så att nu bråkar vi inte så mycket längre, utan samarbetet finns där! mer eller mindre ibland, men känslan är såååå härlig när det sitter.

Olika övningar med serie, markbommar och småbockar på lördagen och bana på söndagen.
Vad som känns mest är att Apan är lugnare, väntar mer på mina kommandon än tar saken i egna händer och bara drar iväg. Sen blir hon ju lite yster och på, men det är en positiv egenskap eftersom hon ju tycker att det är roligt.
En kort filmsnutt från lördagens pass:
https://www.facebook.com/photo.php?v=802905783059137&set=vb.100000191687875&type=2&theater (klicka på länken)
 
På söndagens banhoppning var hon det finaste ever, och ÄNTLIGEN ramlade poletten ner för MIG. För det är ju så att när det blir fel så handlar det om att ryttaren inte gör rätt/inte är konsekvent. Tror det var bästa banhoppningsrundan hittills på min dam. Ojojoj så kul!
 
Gammal bild.
 
Imorse visade termometern 32 minusgrader, när jag var och släppte ut hästarna. Jag skulle dessutom jobba natt, så har sovit hela eftermiddagen sen jag kom hem från stallet. Apan har således vilat idag, men imorron är ett ridpass inplanerat! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kim

Åh vilken fin!

2014-01-21 @ 22:01:54
URL: http://justkim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0