Kistamässan 2014!

Japp, Även i år började kaninhoppningsåret på BÄSTA sätt!
Att sätta sig på ett tåg, åka 13 timmar genom Sverige med sina kaniner, för att tävla i 4 dagar. Kan det bli bättre? Nej, det kan det inte.
 
Dock satte jag mig aldrig på nåt tåg. Hade fullt upp med jobbet, så för att hinna i tid till mässan fick jag ta Flyget. men Malte, den enda kanin jag hade med mig, han fick åka tåg med mina klubbkompisar.

Överlag var det bästa Kistamässan ever för min del. Jag fick tillfälle att stressa ner och slappna av, samt umgås med några av mina absolut bästa vänner. Något jag behövt göra LÄNGE! Inte blev det mindre roligt när Malte dessutom presterade (sitt) max! 2 pinnar av 4 möjliga samlade han ihop, och en 16:e plats i Sollentunacupen.
 
Nu är jag taggad till tusen på kaninhoppning, så i söndags tog jag med mig Malte, Wirran och Conny och satte mig på Bussen till Skellefteå. Bästa grannklubben, jätteroligt att få tillfälle att tävla igen så snart! :-D Och kaninerna presterade igen! Pinne i lätt till Både Wirran och Conny, och en svårpinne till Malte.
 
Igår bokades biljetterna till nästa kaninresa: SM i Rak bana och Längdhopp 2014, som går av stapeln i Gävle 7-9 Mars. Då är planen att jag ska tävla med Joker, Ubbah och Malte.
 
Ubbah var förresten parad med Monnie, och skulle fött i fredags. Dock kom inga bebisar förrän söndag morgon, dödfödda. Eller, en kom på söndag och en på måndag, 2 st gigantiska ungar. Var orolig också för att det skulle finnas bebisar kvar som hon inte fick ut, så igår morse fick jag åka akut till djursjukhuset och röntga. Inga bebisar kvar som tur var, men de vätskade upp henne lite eftersom hon var trött och medtagen. Väl hemma igen piggade hon på sig, och efterbörden kom ut.
Idag är ubbah sitt vanliga jag, äter och dricker och surar. Nu är det slutavlat på henne iaf... Inte alla historier som har ett lyckligt slut! men tävla ska hon få göra ett tag till, så länge hon fortfarande är fin och fräsch i kroppen.
 
Världens Bästa Malte från Kista. Fotat av: Himlens Hoppkaniner.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0