Önskelistan 2014.

Tycker det här är en klassiker, iaf för oss som är hästägare och tränar eller tävlar. Jag är i skrivandes stund inte säker på om jag och Apan kommer att tävla något under året. Dels beror det ju på utvecklingen, samt att vi båda håller oss friska och i form, men jag har ju ingen aning heller om jag någonsin kommer våga/kunna få in henne i en transport. Vi ska börja träna lastning iallafall, ska bara söka efter den rätta hjälpen först!
 
iallafall är detta min önskelista för 2014. Vad jag vill att apan ska ha, samt en del saker som hon "behöver".
 
Ett halstäcke. Jag tycker halstäckena är bra, eftersom de täcker hela hästen. Inte för att jag tror att Hästan fryser, om det inte är typ 25 minusgrader, men det är skönt å slippa ha en skitig och blöt häst när man ska rida...
Dessutom har det ju gått ett par täcken under hösten/vintern, eftersom det kan gå rätt vilt till i hagen om dagarna. från Börjes.
 
Nya benskydd. de jag har på henne nu är gamla som gatan, men fyller dock in funktion. Om det inte hade varit så att de håller på att gå sönder. Så nya benskydd är viktigt! Från Börjes.
 
En förbygel med martingal hade inte alls suttit fel. Hon har ju martingal endast vid hoppning, och den fyller också sin funktion. men det finns en "flärp" på den som jag fastnar i med tygeln i tid och otid + att det är svinsnyggt med förbygel... Från Hööks.
 
Sadelgjord med magplatta till hoppningen. Vet ej om det behövs, men för att vara på den säkra sidan lixom. Hon har ju grymma framben, och är snabb som attan med att dra upp dem högt! från Hööks.
 
En "riktig" padd att ha under sadeln, istället för den beiga versionen hon har nu... Till dressyrsadeln, som är lite för vid i dagsläget, men byter jag till en smalare bom blir den istället lite för smal... Från Hööks.
 
En ny allroundsadel, i samma utförande som hennes dressyrsadel! Den allroundsadeln hon har nu sitter bra, och hon verkar trivas med den, men det gör INTE jag! Hård som sten... Från Hööks.
 
Hon har ju ett sånt här blått pannband, men det har lossnat så mkt stenar från det, så det börjar vara läge att köpa nytt... funderar också på det här med färgmatchning. Hon passar grymt bra i royalblått, men kanske grönt också? Alternativt ett vitt, så kan man matcha schabrak hur man vill sen. Från Hööks.
 
Svinigt fint pannband, i rätt blå kulör! Till en framtida tävlingsutrustning? från Hööks.
 
Några nya, fina schabrak i "rätt" färg?

Skulle tro att fortsättning följer...;-)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0