Tisdag 21/1 2014

Och idag är temperaturen utomhus mer human. Faktum är att det nästan känns varmt ute!
Bara 10 minus i skrivandes stund! ;-)
 
Vilken känsla iaf, att åka till stallet och mötas av det här:
Ungefär som: "Hej matte, ska vi jobba idag?"
 
Jag jobbar ju natt i veckan, så rider och fixar stallet på kvällskvisten. Blev en skogstur i mörka skogen. Vi mötte nåt djur som jag tror var en räv, men kan också varit en större katt..
Idag var då hästan lagom, inte studsig och jobbig, men ändå pigg och arbetsvillig. jag provade lite "nya" grejjer efter tips jag fått i helgen. I galoppen började jag rida lite framåt. Inte "full fart" utan bara långa galoppsprång. Då blir galoppen lite lätt fyrkantig, men jag valde att ignorera. Sen minskade jag upp, så galoppen blev kort-kort, tretaktig och gungig. När jag sen släppte på lite igen fortsatte galoppen vara tretaktig, men hon drog ingenstans, utan var väldigt lättjobbad!
Mellan galopparbetet och sista travarbetet fick hon skritta på lång tygel också. Inget jag brukar göra mitt i skogen, eftersom hon ju har så himla bråttom om hon vet att vi ska hem. Svårt att få ren skritt då...
men idag funkade det, och i sista traven gick hon som en klocka. Bar sig själv och vilade i steget. Härligt!
 
Nog gör det sitt att hon fått gå ordentligt i helgen, men tror också att själva galoppjobbet med konceptet Framåt-Tillbaka-Framåt får henne både fokuserad men också mer lösgjord. Helt klart ett toppenpass, och funderar på att göra om det imorron... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0