Utrustning/Outfit.

Vad tycker ni, rent allmänt om det här med utrustning? vad är viktigt och vad har man bara "för att" liksom?
 
Jag tror att jag är en basic-person, dvs inte krångla till det för mycket. - Iaf till vardags. Sen tänker jag lite antingen eller. Brunt eller svart - INTE båda. Sen är det viktigt att varje del har en funktion, och att man kan motivera varför man använder vissa saker.
Apache har ett vanligt remontträns både i skogen(när jag inte rider på hackamore) och på träning. jag tycker att Remontnosgrimman är bästa alternativet. Tidigare gick hon på Pullarnosgrimma jämt, och det förstår jag inte varför, JAG anser inte att den behövs.
Just nu går hon på vanligt 2-delat bett på bana, oftast hackamore i skogen. Tidigare har hon gått på rakt vanligt bett, men det för mig var som att köra cykel. Jag fick som ingen kontakt. Ungefär som med hackamoret, fast hon blev mera trutig och tung. Hackamore rider jag på i skogen för att hon blir stark, och då är trycket bakom öronen/över nosryggen bättre än att jag måste ta i för kung och fosterland för att få kontakt i munnen.
Allroundsadel vid hopp/skogsturer och dressyrsadel vid dressyrjobb.
Martingal och benskydd vid hoppning, benskydd även vid longering/tömkörning.
 
Vad tror ni om att matcha henne i royalblå? Iallafall i hoppningen, och endast pannband-schabrak. Också svart träns, sadel och benskydd + att min utrustning är svart. Skäckar kan man ju matcha med fler färger, men det är viktigt att det inte blir för mycket, för då blir det lätt lite "clownigt". mest troligt kommer hon aldrig heller att få gå med huva, för det blir för mkt och totalt överdrivet. isåfall en svart diskret och bara om hon MÅSTE ha en...
I dressyren tänker jag mera åt vitt-grått hållet. Något som syns mot hennes vita och svarta päls, men inte för skrikigt.

Vad har ni för tankar ang matchning med utrustning?
Är det samma sak att ha dyra, snygga märkesgrejjer och att vara hel och ren och ge ett prydligt putsat intryck?
 
Världens snyggaste mössa...Sssss...;-) Finaste Apan!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0