Taggad!?!

Jobbat hela dagen på ponnytävlingarna, så nu är jag rätt taggad till imorron då jag får rida själv. Nervöst samtidigt, eftersom jag 1) Inte tävlat sen 2010, och 2)Jag och Apan aldrig ändtrat en tävlingsbana ihop!
Jag vet inte ens hur/om hon kan uppföra sig på tävling... Men ska ändå bli sjukt kul, för det känns som om vi är klara för uppgiften!
 
Idag har det blivit en liten lätt uteritt med Hästan, för att hålla igång men inte gå för fullt... Hon höll inte med, tyckte att "när vi ändå är på en galoppsträcka kan vi väl sträcka ut i galopp...?" Grymt pigg och på var hon, massa energi och det kan ju vara lite bra...
Så har jag stoppat henne i badet, så kanske hon är någorlunda ren imorron... Satte på henne nya täcket jag köpte på hööks igår, passade jättebra! Både i storlek och i färg...
Så vacker i blått! <3
 
Köpte även nya tävlingskläder igår. Blev en svart kavaj:
Hoppas matchningen blir bra. Vitt och svart och royalblå... Och med det lilla minuset att mina stövlar är marinblå tretorn. Fast jag tror att de blir bättre än om jag skulle ta svarta skor och bruna chaps...
 
Nu blir det sängen iaf, tidig uppstigning imorron! Hästarna ska ut, och sen ska jag i lugn och ro förbereda mig fysiskt för dagen. Mentalt förberedd vet jag inte om jag är, men det är i så fall försent tror jag...
 
Sov gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0